Як запустити гру в більшому дозволі?


Яке ідеальне вирішення для ПК-ігри? Запитайте про це більшість гравців і вони негайно відповість вам, що «максимально підтримується монітором». Досить очевидне рішення. Адже не має сенсу рендери графіком в більш високому дозволі, якщо його не підтримує ваше обладнання, вірно?…Вірно?

Як запустити гру в більшому дозволі?

Короткий погляд на Суперсэмплинг

Можливо, ні. В даний час, розробники ПК-ігор стали справжніми експертами в тому, щоб їх гри працювали в 60 кадрах в секунду навіть на середніх конфігураціях заліза(ну, принаймні деякі з них), і навіть бюджетні відеокарти є надзвичайно продуктивними та ефективними. Крім іншого, в індустрії з’явилася нова техніка, яка змушує гри виглядати ще краще. Називається вона «Суперсэмплинг».

Так що робить цей Суперсэмплинг? Якщо просто, то він рендерить графіком ігор у вирішенні більше, ніж монітор може видавати, а потім стискає її до розмірів стандартного дозволу монітора. Різне програмне забезпечення з такими ж функціями вже давно існувало, але сьогоднішні відеокарти стали досить потужні, щоб надати повну підтримку цієї технології.

Плюсом Суперсэмплинга є те, що ви можете бачити графіком в більш високій якості, уникаючи при цьому деяких базових косяків, наприклад, ступінчастих кутів полігонів або артефактів освітлення. Простіше кажучи, ви використовуєте міць вашої відеокарти для видачі зображення в більш високому дозволі, надаючи картинці хоч і незначні, але приємні поліпшення, наприклад, зменшенням «драбинок» і поліпшенням ефектів освітлення. Цей же ефект може бути досягнутий і за допомогою більш складних технік згладжуючи, але теперішні відеокарти досить продуктивні, щоб повною мірою використовувати Суперсэмплинг. Мінусом цієї технології, як вже можна було здогадатися, є те, що часто кадрова частота при суперсэмплинге може дуже сильно впасти, але воно і зрозуміло, так як вашій відеокарті доводиться працювати в кілька разів більше.

Як запустити гру в більшому дозволі?

Вгорі ви можете побачити персонажа Лусіо з Overwatch в стандартному рендері і в рендері, який був збільшений на 200% з допомогою технології Суперсэмплинга. Обидві картинки зображуються в дозволі 1080p, тобто на максимальному дозволі більшості стандартних моніторів. Але зображення зліва рендерится на ігровому движку в 1080p, в той час як зображення праворуч рендерится в 4K(3840×2160). Зверніть увагу наскільки стало краще виглядати картинка, коли до неї застосували оговариваемую технологію. Однак, таке поліпшення, як вже було сказано, обійдеться вам в зменшену кадрову частоту. Наприклад, якщо у вас раніше в грі спостерігалися стабільні 60 FPS, із застосуванням Суперсэмплинга вони можуть цілком очікувано опуститися до 40 або 30 FPS.

Результати застосування технології Суперсэмплинга можуть залежати від різних конфігурацій систем, а також від самих ігор. Більшість ентузіастів у сфері комп’ютерних технологій вже досягли консенсусу між собою в тому, що Суперсэмплинг мудро застосовувати до старих ПК-іграх або ж невимогливим консольним портів, які зазвичай не вимагають повної продуктивності вашого комп’ютера. Подібні ігри можуть спокійно працювати в 60 FPS навіть під збільшеним дозволом фонового зображення. Крім цього, Суперсэмплинг також буде цікавий художникам, яким необхідно зняти скріншот або записати високоякісне відео.

Ось чудовий приклад застосування Суперсэмплинга. В даному випадку використовувалася технологія з боку AMD, яка має назву «Віртуальний надвисоке дозвіл».

Існує два способи домогтися такої картинки: через програмне забезпечення вашої відеокарти або через саму гру. Зауважте, що тільки деякі відеоігри мають підтримку Суперсэмплинга. Ми рекомендуємо спробувати обидва способи.

Опція №1: Включення Суперсэмплинга через Відеокарту

Цей метод змусить саму Windows рендери зображення у високому дозволі.

Відеокарти Nvidia

Як запустити гру в більшому дозволі?

Зараз ми розглянемо активацію цієї технології для власників графічних прискорювачів Nvidia. Відкрийте Панель управління Nvidia, а потім перейдіть у вкладку «Регулювання розміру і положення робочого столу». Переконайтеся, що ви поставите галочку навпроти параметра «Заміщення режиму масштабування, заданого для ігор і програм».

Тепер перейдіть у вкладку «Зміна дозволу» під спадаючої вкладкою «Дисплей». Далі натисніть на «Змінити дозвіл» під списком доступних дозволів. Тепер клацніть на кнопку «Змінити», а потім на кнопку «Створити користувача дозвіл».

Далі вам належить завдання по створенню дозволу, яке буде більше, ніж рідне дозвіл вашого монітора, але при цьому воно повинно відповідати його співвідношенням екрану. Більшість широкоекранних моніторів мають співвідношення 16:9, про-версії таких моніторів мають співвідношення 16:10, старенькі РК-монітори зазвичай мають співвідношення сторін 4:3. Наприклад, якщо ваш монітор має дозвіл екрану 1920×1080, що відповідає співвідношенню сторін 16:9, то ви можете виставити дозвіл 2560×1440 або навіть викрутити його до повних 4K в 3840×2160(вони обидва є дозволами з співвідношенням сторін 16:9).

Клацніть «Перевірити», щоб побачити результат вашого вибору. Деякі дозволи будуть прийняті вашим монітором, деякі — ні. Якщо ні, то може відображатися порожній екран повідомлення з помилкою. У цьому випадку вам, швидше за все, потрібно скористатися функцією Суперсэмплинга в самих іграх, але про це далі в статті.

Якщо ж ви змогли виставити дозвіл вдало, то у вас в меню вибору дозволу Windows з’явиться новий дозвіл(натиснути правою кнопкою миші на Робочому столі і вибір «Дозвіл екрану»). Ви можете просто виставити перед запуском гри потрібний дозвіл, а потім вже в ній підкоригувати його, якщо це буде потрібно.

Однак, для Nvidia існує ще один спосіб скористатися Суперсэмплингом, і, можливо, ви знайдете цей спосіб набагато більш легким для виконання. Отже, знову зайдіть в Панель управління Nvidia, а потім перейдіть у вкладку «Параметри 3D→Керування параметрами 3D».

У налаштуваннях 3D, вам потрібно знайти два параметра: DSR — Плавність і DSR — Ступінь. DSR — це технологія суперсэмплинга з боку Nvidia, абревіатура якої розшифровується як Dynamic Super Resolution або Динамічне суперразрешение.

«DSR — Плавність» відповідає за чіткість картинки. За замовчуванням, плавність виставлена на 22%. Виставте менший відсоток, якщо ви хочете підвищити чіткість картинки, або більший, якщо хочете зробити її плавніше. Однак знайте, що висока плавність вимагає великих витрат ресурсів вашого комп’ютера. «DSR — Ступінь» буквально буде відповідати за доступні дозволу в грі. Поставте галочки навпроти всіх множників, щоб розблокувати всі можливі дозволи для рендера.

Збережіть зміни в Панелі управління Nvidia і зайдіть у будь-яку гру, щоб перевірити доступні дозволу. Тепер в опціях будь-якої гри у вас повинен з’явитися вибір більшого числа дозволів Суперсэмплинга.

Відеокарти AMD

Як запустити гру в більшому дозволі?

На відеокартах AMD технологія суперсэмплинга виступає під ім’ям «Віртуальне надвисоке дозвіл». VSR підтримується на відеокартах Radeon HD 7790 і новіше. Можливі дозволу залежать від потужності відеокарти, наприклад, серія відеокарт Radeon R9 здатна видавати навіть 4K.

Аналог від AMD також куди більш дружелюбніше до користувача у порівнянні з версією Nvidia. Зайдіть в Настройки програми для відеокарти Radeon, клікніть на «Дисплей», а потім переведіть опцію «Віртуальне надвисоке дозвіл» на позицію «Включено». Як тільки ви це зробите, ігри зможуть виставлятися в більш високому дозволі без впливу на дозвіл Windows.

Ви також можете виставляти різні дозволи і на картках AMD, які не підтримують цієї технології, але це набагато більш складний і витратний за часом процес, що потребує редагування Реєстру Windows.

Опція №2: Включення Суперсэмплинга в грі

Деякі недавні ігри дозволяють рендери себе в більш високому дозволі. Розташування цієї установки може змінюватися в залежності від гри, але в більшості випадків вона розташовується в графічних налаштуваннях. Наприклад, опцію Суперсэмплинга можна знайти в таких іграх, як Shadow of Mordor, Overwatch, Batman: Arkham City і т. д.

Як запустити гру в більшому дозволі? Як запустити гру в більшому дозволі?

Так, не всі сучасні ігри мають підтримку Суперсэмплинга, але дана тенденція продовжує зростати з кожним днем, і буде не дивно, якщо в недалекому майбутньому всі ігри будуть мати підтримку цієї неперевершеної технології.


Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Залишити відповідь